Hvem har mon spist mine tulipanløg?

Sidste efterår satte jeg en del tulipanløg i min sommerhushave. Da jeg kom derop sidste weekend var de væk – kun hullerne var tilbage. Hvem har mon spist dem? Rådyr kan det ikke være – de kan ikke komme ind i gården, hvor løgene var. Sidste år oplevede jeg, at alle mine aurikler blev spist, så måske er det samme dyr?

Med venlig hilsen
Elise Frydensberg, april 2003

Svar

Er der ingen spor efter mosegrise? De laver nogle muldvarpelignede skud, hvis de er nye på arealet. Hvis deres gange er gamle, røbes de kun af, at du nogle steder synker i, fordi gangene ligger lige under jorden. De kan evt. fanges i muldvarpefælder.

Med venlig hilsen
Susanne Mørk-Jensen
Agronom, Susannes have

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvem har mon spist mine tulipanløg?