Hvordan behandler jeg mider på rhododendron?

Nogle af mine rhododendron har små, røde, mikroskopiske dyr på undersiden af bladene. Hvordan behandler jeg dem?

Med venlig hilsen
Liselotte Gregers, maj 2002

Svar

Det er uden tvivl mider, som findes på dine rhododendron. Sørg for godt luftskifte mellem planterne og vent på, at de vildtlevende rovmider skal udrydde snylterne. Det kan godt nå at blive ret alvorligt at se på, men hvis ellers haven er i nogenlunde balance, og der findes en bestand af rovdyr, så ordner det hele sig selv i løbet af sommeren.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvordan behandler jeg mider på rhododendron?