Hvor kan man købe skiferflager?

Hvor køber man skiferflager til at lægge i øverst i krukker og lignende. Flager på en 3–5 cm eller deromkring. Har set dem i 25 kg poser, men kan ikke huske hvor.

Med venlig hilsen
Sigurd, september 2013

Svar

Skiferflager kaldes i fagsproget skiferflis – nok fordi man bruger det på samme måde som flis til dække af jorden i haven. Og som med så meget andet, så er det meget lettere at finde et produkt, når man har den rigtige betegnelse for et produkt. Det kan så i øvrigt fås både i flere størrelser og farvenuancer.

Ved en søgning på Google var der i hvert fald to leverandører: Stendesign.dk og
Haveshopping.dk

Men du kan måske også finde det i et byggemarked eller den lokale planteskole. Ring og spørg – her kan du spare fragten, hvis du selv kan hente. Sten vejer jo godt til.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Robinie.dk – SkovTrup

SkovTrup – Miljørigtigt Træ til haven

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Anlæg > Hvor kan man købe skiferflager?