Hvad hedder svampen i min køkkenhave?

I min køkkenhave har jeg en svamp, som jeg ikke aner, hvad er for en. Den gror i nærheden af birk og eg, men ellers mellem mine jordbær og kartofler.

almindelig bruskbold

Svampen som vokser i min køkkenhaven Foto: Mildred Levsen

Scleroderma citrinum

Gennemskåret svamp. Foto: Mildred Levsen

Med venlig hilsen
Mildred Levsen, august 2014

Svar

Svampen hedder almindelig bruskbold, Scleroderma citrinum, og den er en ret almindelig mykorrhizasvamp hos løvtræer.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad hedder svampen i min køkkenhave?