Hvad hedder Viburnum opulus på dansk?

Hedder det kalkved eller kvalkved på dansk? Det latinske navn er Viburnum opulus.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Tine Jørgensen, september 2004

Svar

Viburnum opulus hedder på dansk almindelig kvalkved.

Plantedirektoratet har udgivet værket »Anbefalede plantenavne«, hvor man kan finde både det botanisk navne og det danske navn, som det anbefales at bruge. Du kan hente værket som pdf fil (9,1 MB) på Plantedirektoratets hjemmeside.

Forfattere er Hans Arne Jensen, Folmer Arnklit og Jørgen Jensen. Anbefalede plantenavne er også udgivet i bogform på Gads Forlag.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad hedder Viburnum opulus på dansk?