Hvad gør vi ved frostskadede laurbærkirsebær?

Vi har nogle store laurbærbuske (ikke spiselige, højde 2–3 m), som er blevet helt brune i bladene efter den hårde frost, vi har haft i vinter. Vil bladene blive grønne igen, eller skal buskene beskæres? Hvis ja, hvornår?

Med venlig hilsen
Jette Winther, februar 2011

Svar

De brune blade på dine laurbærkirsebær er udtørrede og bliver aldrig grønne igen. De bør blive siddende, indtil foråret er sikkert på vej (midt i april – måske?). Indtil da kan de nemlig bidrage til at beskytte andre blade og grenene mod yderligere udtørring.

Se i øvrigt disse tidligere svar om samme emne:

Er det en god ide at beskytte laurbærkirsebær mod frost?

Hvad giver de brune pletter på laurbærkirsebær?.

Hvad skyldes de mørke blade på laurbærkirsebær, der opstår i løbet af vinteren?.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad gør vi ved frostskadede laurbærkirsebær?