Kan hestemøg lægges ud ved asparges, jordbær og frugttræer?

Har lige været heldig at få en trailerfuld møg med halm. Kan jeg lægge det direkte ved ovennævnte asparges, jordbær og frugttræer nu?

Med venlig hilsen
Gitte Bay Christensen, august 2015

Svar

Jeg bruger selv at lægge møg (dybstrøelse fra får) mellem mine frugttræer i pometet her i efteråret. Dog må det ikke lægges for tæt på stammen og kun i et tyndt lag tæt på stammen, medens der godt kan lægges et tykkere lag 20–50 cm fra stammen. Ren gødning kan ødelægge barken og halm er et godt gemmested for mus, der ønsker at spise bark fra frugttræer i vintermånederne. Jeg vil ikke tøve med at bruge det mellem jordbær og asparges nu.

Med venlig hilsen
Villy Mougaard
Planteskoleejer, Blomstergården

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Ormeposten

Gavnlige mikroorganismer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Gødning > Kan hestemøg lægges ud ved asparges, jordbær og frugttræer?