Kan jeg flytte en 2 m høj ligusterhæk sidst i april?

Jeg står og skal flytte en ældre ligusterhæk, der er 12 meter lang, 2 meter høj og ½ meter bred. Jeg vil gerne flytte den i uge 17. Kan det lade sig gøre og hvordan gør jeg det?

Med venlig hilsen
Søren H. Larsen, april 2008

Svar

En flytning i uge 17 vil med stor sandsynlighed føre til, at planterne går ud. Sagen er den, at al energi er afsat til det kommende løvspring, og derfor er der ingen reserver at trække på, når rodnet og udgået top skal gendannes.

Rådet må derfor lyde: Vent med flytningen indtil oktober.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Kan jeg flytte en 2 m høj ligusterhæk sidst i april?