Hvad skyldes revner i kartofler?

Jeg har i dag gravet Bintjekartofler op og det viste sig at de fleste havde revner. Hvilket de ikke havde i lørdags.

I forgårs blev Amager ramt af en voldsom haglbyge og jorden var endnu ikke tør i eftermiddags. Kan revnerne skyldes at kartoflerne har fået en overdosis vand?

Med venlig hilsen
Lisbeth Riget, juni 2010

Svar

Hvor ærgerligt, at dine kartofler er revnede – og så så pludseligt.

Du har ret i din antagelse om, at vejret spiller ind. Fænomenet hedder vækstrevner, og du kan læse mere om det i dette svar: Hvad er årsag til de revnede kartofler?.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Søkjærgård Samsø

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Naturplanteskolen

Solsikken

Alt til den økologiske have

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvad skyldes revner i kartofler?