Hvornår er det bedst at flytte min rose?

Jeg har en Astrid Lindgren rose, som bliver så stor, at den dækker for mit vindue hele sommeren, jeg har så klippet den ned om efteråret, men jeg ville gerne have flyttet den, så den ikke skygger for vinduet.

Er det bedst at flytte den her i efteråret, eller kan jeg vente til foråret?

Med venlig hilsen
Anne Bacha, oktober 2015

Svar

Det er absolut bedst at flytte roser i efteråret. I slutningen af oktober og begyndelsen af november er det optimale tidspunkt.

Læs mere i denne artikel:
Flytning af roser sker bedst i oktober

Med venlig hilsen
Lene Palmer
Selvstændig havearkitekt, Havearkitekt Lene Palmer

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvornår er det bedst at flytte min rose?