Hvilken type rose er ‘Shocking Blue’?

Jeg har købt mig endnu en rose, men jeg kan ikke finde noget matriale om den nogen steder og ved så derfor ikke, hvordan og hvorledes den befinder sig bedst, eller hvor høj den bliver. Er det f.eks. en buskrose eller? Den skulle få flotte blålige roser.

Med venlig hilsen
Pia Kristoffersen, maj 2002

Svar

‘Shocking Blue’ er en floribunda-rose, dvs. den har flere ret store blomster samlede på én blomsterstilk. Floribunda-roser er buketroser, der kan anvendes mange steder i haven – i forgrunden af busketter, sammen med stauder, i egentlige rosenbede. Men pas lige på, hvilke farver du sætter den blålilla rose sammen med. ‘Shocking Blue’ bliver 60–80 cm høj og er fremavlet i 1975 af Kordes i Tyskland. Den skal ligesom de fleste andre roser have klippet de døde blomster af for at give bedst mulig blomstring.

Med venlig hilsen
Anette Nørbo Asplund

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvilken type rose er ‘Shocking Blue’?