Hvordan bekæmper man liljebiller?

Jeg har observeret en hel del røde biller på mine liljer. Jeg ikke i tvivl om, at det er skadedyr, for de æder bladene totalt, og nu er de gået i gang med blomsterne. Hvordan bekæmper jeg disse biller?

Med venlig hilsen
Karen Haarbo, august 2002

Svar

Liljebillerne – for dem er det – æder grådigt af liljer og andre planter fra samme familie. Kuren består i at fange og knuse dem. Men husk også at få deres larver med. De ligner omvandrende skidtklatter, for de pakker sig ind i deres egen afføring.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvordan bekæmper man liljebiller?