Kan plastik bruges som jorddække ved frugttræer?

Jeg har et problem med kvikgræs omkring mine frugttræer, som blev plantet for to–tre år siden. Jeg har forsøgt at holde ukrudtet væk i en cirkel på ca. 1,5 meter i radius rundt om træerne, men græsset kommer jo igen og igen. Jeg har derfor tænkt på at dække jorden i cirklen med sort plastik, da det skulle kunne kvæle ukrudtet. Men hvad så med træerne – kan de stadig få det vand og næring de har behov for?

På forhånd rigtig mange tak.

Med venlig hilsen
Anders Damgaard, august 2002

Svar

Kort og godt: plastiken vil med sikkerhed holde ugræsset væk dér, hvor det er lagt på. Træet har rødderne ude i en radius, der er mindst lige så stor, som træet er højt, så det vil ikke komme i problemer.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Ukrudt > Kan plastik bruges som jorddække ved frugttræer?