Hvordan ser et morbærtræ ud?

Hvordan ser et morbærtræ ud? Vi har et træ i vores nye have, det er gammelt og har små røde bær der ligner en meget lille vindrueklase. Bærene er ca. på størelse med en hasselnød. Vi tænkte at det måske var et morbærtræ.

Med venlig hilsen
Pernille, august 2002

Svar

Det lyder ganske rigtigt som morbær. Træet har en kort kroget stamme og store eksotiske blade se foto ovenfor. Frugterne vil jeg sammenligne med brombær – se nedenfor. Der findes flere sorter af morbær, hvis botaniske navn er Morus.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvordan ser et morbærtræ ud?