Kan jeg klippe min bøgehæk i slutningen af april?

Kan jeg klippe min bøgehæk i slutningen af april eller skal jeg vente til den er sprunget ud? Jeg har købt en have med hæk, hvori den forrige ejer har glemt at fjerne et hegn, da hækken voksede til, og det hegn vil jeg jo gerne have ud af hækken nu.

Med venlig hilsen
Anita Kildebæk, april 2002

Svar

Slutningen af april er det næstværste tidspunkt at klippe en bøgehæk på. Det er kun undergået af maj, så du må vælge mellem to onder, hvis det virkelig skal være snart. Hækken vil tåle det bedre, hvis du venter til hen under Skt. Hans, men problemet med hegnet er så afgjort lettest at løse lige nu.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Kan jeg klippe min bøgehæk i slutningen af april?